fredag 2 november 2012

A L L A H E L G O N A O C H M I N N E N

 
 
 
 


Sitter här i mörkret och bloggar med tända ljus. Tänker lite extra på min farmor och farfar, mormor och morfar denna Allahelgonahelg. De har gett mig så många härliga minnen jag alltid kommer bära med mig fastän de inte längre finns med oss. Plockar fram barndomsminnen som......
när jag plockade smultron med farfar (kan känna doften),
när jag permanentade farmors hår (kan även här känna doften)
när jag fick mata mormor och morfars lammunge med flaska.
när jag alltid fick Läkerol original av morfar och tyckte den var både äcklig och god.
Ja, jag har riktiga Bullerbynminnen från när jag var liten och bodde på landet.
Lycklig för det.
Hoppas ni också har fina minnen att plocka fram denna helg!
 
Min treåring har målat en hallowenteckning...en gubbe, en fladdermus och spår i snön. Fin.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA GÄRNA...JAG BLIR SÅ GLAD OM DU SKRIVER EN RAD!