torsdag 29 november 2012

F A B R I K E N - I N R E D N I N G S F O T O - T I P S




Som jag tidigare har nämnt har jag tänkt att bli medlem i  FABRIKEN, tycker det är en kul med lite utmaningar. Det krävs att man bidrar med tre torsdagsteman och idag är temat följande: Inredningsfoto-tips.
Med tanke på att jag tar alla mina kort till bloggen med min mobil så blir mitt tips inte så avancerat.
Mitt tips blir helt enkelt: Använd gärna mobilen när du fotar! Ett foto behöver inte alltid vara av högsta kvalitet för att vara bra. Jobba sedan gärna vidare med bilden i photoshop, beskär bilden och lek med alla de olika inställningar som finns att jobba med. Oftast kan ett riktigt dåligt foto bli riktigt fint även om det är taget med mobilen, det går att trolla!
(Jag är medveten om att många av mina foton är av riktigt dålig upplösning och kvalitet...men det är inte det som är det viktiga för mig här i min blogg)
För mer avancerade tips...besök länk ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA GÄRNA...JAG BLIR SÅ GLAD OM DU SKRIVER EN RAD!