torsdag 21 mars 2013

P Å S K P Y S S E L








 foto: Sofia A, fialinsstil.blogspot.se

Återigen dags för torsdagstema i FABRIKEN och temat är idag PÅSKPYSSEL.

Jag är inte så mycket för påskpynt och har svårt för färgade fjädrar....om jag ska ha det i mitt hus får de bli svagt rosa....men nej jag föredrar svart, grått, vitt och brunt när jag tar in påsken i hemmet. Så crazy jag är...usch vad trist jag känner mig ibland, men är man djupt ner i det svartvita träsket så är man!
Älskar grafiska mönster och har målat några ägg med P.O.P s märkpenna, funkade super. Har även köpt lite betongägg på Olgas Hus här i Jkpg, väldigt fina att blanda med de mönstrade äggen tycker jag. Fick idag användning av en liten tygbit jag har sparat sen jag klädde om våra pallar och gjorde mig ett Josef Frank elefantägg, blev sött. 
Sen måste man ju ha lite fjädrar och såklart påskägg med en massa mandelägg i, annars blir det ingen riktig påsk. Jag och min 4 åring bestämde att vi ska lägga ut påskäggen i skogen en dag snart så påskharen hinner fylla dem fulla till påsk.

Fotade mina foton lite sent idag och var tvungen att använda blixt, blev tyvärr inga bra foton och mitt lilla elefantägg ser mycket finare ut i verkligheten. Bara så ni vet ;)

Gå in på FABRIKEN och kolla vad andra har haft för sig i pysselväg, finns säkert en massa härliga bilder och tips.

2 kommentarer:

  1. Vad fint du pysslat! Gillar elefanterna och de randiga och prickiga äggen, och har precis som du lite svårt för färgglada fjädrar! /Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar mitt lilla pyssel :)
      Ha en skön helg!
      Sofia

      Radera

KOMMENTERA GÄRNA...JAG BLIR SÅ GLAD OM DU SKRIVER EN RAD!